1. Загальні вимоги до місця проведення змагань.
Вимоги до місця проведення змагань:
1) змагання можуть проводитись в закритих приміщеннях (залах) і на відкритому майданчику;
2) покриття рингу для змагань має бути рівним, неслизьким і не дуже твердим;
3) на відкритих майданчиках поверхня рингу – ґрунтова (щільно утоптана) або з трав’яним покривом (коротко підстрижена газонна трава), поверхня рингу у залах – килимове покриття;
4) ринг, на якому проводяться змагання, має бути розміром не менше 15 х 15 м та не більше 30 х 30 м;
5) учасникам змагань, що не виступають у даний момент, заборонено підходити до рингу ближче 3 метрів;
6) глядачам, фотографам, пресі заборонено знаходитись ближче одного метру від зовнішньої лінії розмітки рингу;
7) ринг цілком надається для виступу. Офіційні особи під час виступу в ринзі не присутні. У ринзі не має знаходитись ніякого інвентарю (устаткування) організаторів змагань;
8) звуковідтворююча і звукопідсилююча апаратура встановлюється за межами рингу та має бути достатньої потужності для забезпечення чутності музичного супроводу учасникам і глядачам. Максимально забезпечується відсутність луни при відтворенні музичного супроводу;
9) місця для рефері обладнуються за межами рингу з метою забезпечення візуального контролю за виступом у будь-якій частині рингу та виключення можливості спілкування рефері між собою, присутності поруч з рефері будь-кого під час виступів і винесення оцінок;
10) місце для секретаріату обладнується за межами рингу;
11) місце змагань має бути обладнане інвентарем для демонстрації оцінок, виставлених рефері, після закінчення виступу (картки відкритого суддівства, гучномовець, електронне табло).
2. Програми, що входять до складу танців з собаками.
Змагання з танців з собаками представляють собою танці спортсмена з собакою під музичний супровід і можуть проводитись за такими програмами:
1) рух поруч під музику (англ. HTM – абревіатура від heel to music);
2) фрістайл (вільні елементи, що виконуються під музику).
3. Варіанти виступу.
Змагання з танців з собаками передбачають:
1) соло (один спортсмен із собакою);
2) дует (два спортсмени із собаками).
4. Розподіл на класи в кожній із програм.
Змагання з танців із собаками передбачають розподіл на такі класи в кожній з програм:
1) “дебют” (допускаються спортсмени з собаками віком від 12 місяців);
2) “прогрес” (допускаються спортсмени з собаками, що отримали кваліфікацію у класі “дебют”, вік собаки має бути не менше 18 місяців);
3) ”майстер” (допускаються спортсмени з собаками, що отримали кваліфікацію у класі “прогрес”, вік собаки має бути не менше 18 місяців).
5. Перехід з одного класу до іншого.
Перехід з одного класу до іншого здійснюється:
1) спортсмен з собакою, яка вперше заявляється на офіційні змагання, має бути заявлений у клас “дебют” у відповідній програмі;
2) якщо пара одного разу набрала у класі “дебют” більше 22,5 балів, вона має право перейти у клас “прогрес” у відповідній програмі;
3) якщо пара двічі набрала у класі “дебют” більше 24 балів, вона зобов’язана перейти у клас “прогрес” у відповідній програмі;
4) якщо пара одного разу набрала у класі “прогрес” більше 25 балів, вона має право перейти у клас ”майстер” у відповідній програмі;
5) якщо пара двічі набрала у класі “прогрес” більше 26,5 балів, вона зобов’язана перейти у клас ”майстер” у відповідній програмі.
6. Екіпірування учасників.
До екіпірування учасника висуваються вимоги:
1) костюм спортсмена – довільний, має сприяти високому естетичному сприйняттю виступу і не може порушувати загальноприйнятих етичних і моральних норм, може включати головний убір, має бути чистим і охайним;
2) під час виступу допускається використання реквізиту (обруч, стрічка тощо) в разі відповідності обраному музичному супроводу та коли обігруєтья під час виступу. Реквізит не може використовуватись для додаткового впливу на собаку з метою заохочення;
3) спортсмени не мають права вносити в ринг нічого, що може явно надавати допомогу при керуванні собакою (свисток, повідець, поясна сумка, корм у руках чи кишені, іграшка в руках чи кишені тощо);
4) забороняється вносити в ринг хлисти та інші пристосування.
7. Екіпірування собак.
До екіпірування собак висуваються вимоги:
1) для собаки може використовуватись костюм та/або інші прикраси, які не мають сковувати її рухів, заподіювати собаці біль або незручність;
2) виступ собаки у костюмі, що закриває її корпус, не припускається;
3) забороняється виступ із собакою на повідці;
4) у ринзі на собаці та у спортсмена не має бути намордника, строгого нашийника (парфорса), нашийника із шипами назовні, зашморгу, електричних, радіо-електричних, електромеханічних та механічних пристроїв, які можуть бути використані для додаткового впливу на собаку.
8. Музичний супровід.
Музичний супровід підбирається спортсменами самостійно, він не може містити теми насильства, ображати людську гідність на ґрунті расової, національної, релігійної чи статевої приналежності, порушувати загальноприйняті етичні і моральні норми. Ця вимога Правил поширюється і на програму виступу.
Тип носія з фонограмою музичного супроводу оговорюється у Положенні. Фонограма має бути якісною.
Фонограми на носіях надаються до мандатної комісії в день подачі заявок. На носії та його упаковці офіційною особою мандатної комісії проставляється прізвище та ініціали спортсмена (дуету) і стартовий номер.
Головний суддя (або уповноважена ним офіційна особа) має прослухати всі фонограми для визначення їх відповідності Правилам. Фонограми, що не відповідають Правилам, повертаються. Якщо за годину до відкриття змагань не подано якісну фонограму до головної суддівської колегії, спортсмен (дует) дискваліфікується у виді програми.
Програвання фонограм може здійснюватись з наданих носіїв або фонограми записуються на один носій у порядку, визначеному жеребкуванням.
Відповідальність за черговість програвання фонограм несе суддя, відповідальний за музичний супровід.
Якщо під час програвання фонограми відбувся технічний збій з вини організаторів, спортсмен (дует) має право продовжити виступ без фонограми, розпочати виступ спочатку, припинити виступ (у цьому разі оцінка виступу здійснюється виключно за тою частиною виступу, що була виконана до зупинки музики).
Якщо тривалість фонограми перевищує тривалість виступу, її необхідно зупинити після чіткого позначення закінчення спортсменом виступу.
Після закінчення змагань спортсмени мають право забрати фонограми на своїх носіях.
9. Тривалість музики.
Тривалість музики відповідно до класів:
1) для класу “дебют” – від 1 хв. 30 сек. до 2 хв. 15 сек.;
2) для класу “прогрес” – від 2 хв. 00 сек. до 3 хв. 15 сек.;
3) для класу ”майстер” – від 3 хв. 00 сек. до 4 хв. 00 сек.
10. Вибір програми виступу.
Спортсмени можуть демонструвати на змаганнях програму виступу, що виконується вперше, а також таку, що раніше демонструвалась на інших змаганнях.
11. Дозволені рухи під час виступу.
Під час виступу дозволені будь-які рухи, що не становлять небезпеки спортсменам і собакам. Рухи мають здійснюватись в такт музиці. Перевага надається танцювальним рухам.
12. Мета виступу.
Метою будь-якого виступу є демонстрація можливостей танцювальної пари. Під час виступу демонструється взаємодія спортсмена і собаки, здібності та навички собаки.
13. Розминка спортсменів із собаками.
Розминка спортсменів із собаками закінчується за п’ять хвилин до початку змагань у відповідній групі. Розминка здійснюється без музичного супроводу. Суддя при учасниках одночасно випускає для розминки в ринг не більше п’яти спортсменів з собаками.
14. Виклик на виступ.
За викликом судді-інформатора спортсмен із собакою (дует) виходить у ринг.
15. Реквізит.
У ринг спортсмен (дует) виходить з реквізитом, що використовується під час виступу. Реквізит може знаходитись у рингу під час виступу тільки у випадку, якщо це обумовлено особливостями програми виступу. Після виходу спортсмену (дуету) у ринг реквізит забороняється передавати до рингу.
16. Супровід спортсменів.
Супровід спортсменів тренером або представником допускається тільки до входу в ринг.
17. Неявка в ринг.
За неявку в ринг протягом двох хвилин з моменту виклику суддею спортсмен (дует) дискваліфікується у виді програми.
18. Запуск фонограми.
Фонограма включається після входу в ринг спортсмена із собакою (дуету) і готовності їх до виступу (фіксація в потрібному місці рингу та/або підняття руки). Підготовка до виступу в ринзі не може перевищувати 20 секунд.
19. Початок виступу.
Спортсмени мають право починати виступ у будь-який момент після запуску фонограми.
20. Гавкіт собаки в ринзі.
За гавкіт собаки в ринзі оцінка знижується.
21. Особливості використання поверхні рингу.
Для демонстрації програми виступу спортсмени та їх собаки можуть використовувати всю поверхню рингу без обмежень.
22. Вимоги до виступу.
Керуючи собакою, спортсмен здійснює рух рингом. Рухи спортсменів мають відбуватись в такт музиці, бути виразними, співпадати з характером музики та підкреслювати артистизм. Виступ спортсменів має бути емоційним, розрахованим на підтримку контакту з глядачами.
23. Вимоги до елементів виступу.
Програма виступу має містити достатню кількість елементів, що виконує собака. Елементи мають виконуватись собакою в такт музиці, чітко, активно, жваво, зацікавлено, з орієнтацією на спортсмена. Перевага надається використанню складних елементів, їх розмаїттю та оригінальності.
24. Злагодженість виступу.
Програма виступу має виконуватись спортсменом і собакою злагоджено.
25. Закінчення виступу.
Після закінчення виступу спортсмени вклоняються і залишають ринг разом із собаками.
26. Вихід собаки за межі рингу.
У випадку виходу собаки за межі рингу в процесі виконання програми і неповернення протягом 5 секунд спортсмен (дует) дискваліфікується у виді програми. За вихід собаки за межі рингу менше ніж на 5 секунд оцінка за виступ знижується.
27. Склад рингової бригади.
Склад рингової бригади на змаганнях з танців з собаками:
1) судді (3 або 5 осіб), з яких головний суддя має бути атестованим з цього виду програми та мати суддівську категорію відповідно до рангу змагань, інші судді можуть бути зі складу тренерів з цієї програми спорту із собаками, а також зі складу спортсменів, які виступають у програмі не менше одного року та мають кваліфікацію “майстер”;
2) секретаріат, який збирає заявки та підраховує результати;
3) відповідальний за музичний супровід;
4) суддя – інформатор, який відповідає за представлення пари або дуету глядачам, слідкує за послідовністю виходу в ринг учасників;
5) суддя – хронометрист, який здійснює контроль за часом виступу учасників та може додатково виконувати функції судді – інформатора.
28. Умови і порядок виступу у програмі “рух поруч під музику”.
Не менше 75% виступу має складатись з руху собаки поруч із спортсменом.
Протягом всього виступу собака не може знаходитись від спортсмена на відстані, що перевищує 2 метри.
У програмі допускається 10 позицій:
1) праве плече собаки паралельне лівій нозі спортсмена (два положення відносно спортсмена: голова собаки уперед, голова собаки назад);
2) ліве плече собаки паралельне правій нозі спортсмена (два положення відносно спортсмена: голова собаки уперед, голова собаки назад);
3) собака знаходиться між ногами спортсмена, плечі собаки паралельні ногам спортсмена (два положення відносно спортсмена: голова собаки уперед, голова собаки назад);
4) собака знаходиться боком перед спортсменом (два положення відносно спортсмена: голова собаки праворуч; голова собаки ліворуч);
5) собака знаходиться боком за спортсменом (два положення відносно спортсмена: голова собаки праворуч, голова собаки ліворуч).
Оцінюються рухи в різних напрямках – уперед, назад, праворуч, ліворуч, оберти (спортсмен обертається на місці за часовою стрілкою та проти), а також три швидкості руху – повільний, нормальний, швидкий.
У всіх позиціях та напрямках руху в них плече собаки має знаходитись на рівні ноги спортсмена. У позиціях “боком перед спортсменом“ та “боком за спортсменом“ голова собаки має бути праворуч/ліворуч відносно спортсмена, плече собаки на рівні правої/лівої ноги.
Під час руху позиції мають зберігатись – собака не може стрибати або підстрибувати, а також повзти для збереження положення “поруч із спортсменом”.
У цій програмі собака не може рухатись перевальцем (під час руху боком (прийманні) це правило не діє).
Собака має рухатись паралельно руху спортсмена та зберігати однакову відстань відносно спортсмена в усіх положеннях.
Собака має рухатись в одному напрямку та в одному темпі із спортсменом.
Інші рухи мають оцінюватись, як вільні елементи та їх кількість не може перевищувати 25% всього виступу пари (дуету).
29. Умови і порядок виступу у програмі “фрістайл”.
У цій програмі відсутні обмеження щодо руху собаки поруч із спортсменом або щодо інших специфічних елементів, але суддям має бути зрозумілим, що виконується саме “фрістайл”, а не “рух поруч під музику”,
у зв’язку з чим елементів руху поруч із спортсменом має бути не більше, ніж 25% всього виступу пари (дуету).
Елементи “фрістайлу” визначаються як рухи, що відрізняються від рухів поруч.
30. Принципи роботи суддівської колегії.
Перед початком змагань головний суддя проводить з рефері семінар – нараду. Під час змагань головний суддя контролює роботу рефері і веде облік розбіжності оцінок, але не може впливати на виставлені оцінки або їх змінювати.
Головний суддя своїм рішенням має здійснити заміну рефері, якщо рефері демонструє некваліфікованість або необ’єктивність (упередженість).
З моменту початку виступу пари (дуету) і до винесення оцінки рефері не має права ні з ким спілкуватись. Рефері має продемонструвати оцінки не пізніше, ніж через 1 хвилину після закінчення виступу пари (дуету).
Протести щодо суддівства не подаються і не розглядаються.
31. Особливості суддівства змагань з танців з собаками.
Суддівство виступу має розпочинатись з першим рухом будь-кого з учасників виступу, а не з початку звучання фонограми.
Суддівство здійснюється за трьома критеріями: “представлення програми – загальне враження”, “рівень складності і техніка виконання”, “музика та інтерпретація”. Кожен з цих критеріїв оцінюється максимально 10 балами.
Під час нарахування балів судді мають керуватись можливістю демонстрації кращого виступу наступним спортсменом.
Бали за кожен з критеріїв у разі наявності 3 суддів вираховується як середнє арифметичне, у разі наявності 5 суддів – відкидається найбільша і найменша оцінки, з трьох оцінок вираховується середнє арифметичне.
Нарахування балів суддями здійснюється відповідно до Таблиць 1 – 3 Додатка 10.
32. Нарахування штрафних балів.
За результатами виступу пари (дуету) кожен із суддів має право нараховувати штрафні бали, на які зменшується загальна сума балів, отриманих парою (дуетом) від цього судді.
Штрафні бали нараховуються за такими критеріями:
1) невірне використання костюмів та/або реквізиту (реквізит і костюм мають відповідати ідеї танцю і музиці та підсилювати враження від виступу,
а також не мають використовуватись лише для керування собакою у танці) – максимальний штраф 3 бали;
2) механічне керування собакою – максимальний штраф 4 бали;
3) лай собаки (за нечастий лай, що не заважає перегляду композиції, штраф – до 0,5 балів, за періодичний лай протягом виступу штраф – до 2 балів, за постійний лай протягом виступу штраф максимальний) – максимальний штраф 4 бали;
4) за перевищення у “русі поруч під музику” 25% елементів ”фрістайлу” та за відхід собаки від спортсмена більше 3 метрів – максимальний штраф 5 балів;
5) за перевищення у ”фрістайлі” 25% елементів “руху поруч під музику” – максимальний штраф 5 балів;
6) за голосові команди, що були подані роздратовано або агресивно,
за грубо подані команди жестом – максимальний штраф 3 бали;
7) за перевищення тривалості музичної композиції – 0,2 бали за кожну секунду.
33. Порушення, що призводять до дискваліфікації.
До дискваліфікації призводять:
1) негідна поведінка відносно суддів, організаторів або глядачів;
2) неспортивна поведінка відносно інших учасників;
3) грубе поводження із собакою;
4) вихід собаки за межі рингу і неповернення протягом 5 секунд;
5) забруднення собакою рингу;
6) агресія собаки відносно людей або інших собак;
7) використання строгого нашийника, удавки, намордника, повідця тощо;
8) використання ласощів або іграшок під час виступу.
34. Рішення щодо дискваліфікації.
Рішення щодо дискваліфікації приймається (затверджується) головним суддею.
35. Визначення переможців.
Результатом виступу пари (дуету) є сума середніх балів за кожен з трьох критеріїв.
У разі рівності балів у двох або більше пар (дуетів):
1) для програми “рух поруч під музику” перевага надається парі (дуету), яка отримала більше балів за критерієм “представлення програми – загальне враження”, якщо ці бали однакові – тому, хто отримав більше балів за критерієм “рівень складності і техніка виконання”, а якщо й ці бали співпадають – рішення щодо визначення переможця приймається головним суддею;
2) для програми “фрістайл” перевага надається парі (дуету), яка отримала більше балів за критерієм “музика та інтерпретація”, якщо ці бали однакові – тому, хто отримав більше балів за критерієм “представлення програми – загальне враження”, а якщо й ці бали співпадають – рішення щодо визначення переможця приймається головним суддею.